متن فوق از سایت دکتر کوشکی برداشته شده است
هر کسی را بهر چه کاری ساختند…
برای مقدمه این را عرض میکنیم که علی رغم اینکه همه ی آدم ها به طور کلی در مقام انسان ، امکانات ذهنی مساوی دارند ولی باید بپذیریم که بعضی در برخی موارد تواناییهای متفاوتتری دارند. این تواناییهای متفاوتی که در هر فرد ویژه هست را استعداد میگوییم. هیچ انسان بدون استعدادی وجود ندارد، حتما فرد دارای استعداد است، یعنی در یک عرصه، توانایی اش به نسبت بقیه تواناییها یک توانایی خاص ویژه تری دارد. مثلا یک نفر در ریاضیات، آن هم در بخش خاصی از ریاضیات توانایی اش به نسبت بقیه شاخصتر است.
امکان نابغگی برای همه هست…
این امکان وجود دارد که در جامعه همه نابغه باشند، اما...
شیوه ی استعداد شناسی
حالا صحبت سر این است که این استعداد را چه طوری باید بشناسیم ...
گام اول بازگشت به بازی های کودکی و بزرگ تر های مشاهده گر
اولین مرحلهاش این است که سعی کنیم در خصوص دوران کودکی مان، مثلا، چهار سال تا هفت سال، از کسانی که در اطراف ما بودند و آدمهای دقیقی بودند، پدر، مادر برادر بزرگتر، خواهر بزرگتر، کسی که دقیق بوده است . عمویی، خاله ای، کسی که دقت را داشته است، در مورد بچگی های مان اطلاعاتی بگیریم. ....
گام دوم رجوع به دوران راهنمایی و دبیرستان علاقه به درس ها
قسمت بعد این است که شما ببینید در مقطع ابتدایی و راهنمایی، چه دروسی، =خود آن دروس ، صرف نظر از رفتار معلم ها یا مسائل حاشیه ای،- چه دروسی شما را بیش تر جذب می کرد؟
گام سوم رجوع به فعالیت های جانبی
ممکن است شما بگویید من فعالیت جانبی داشتم، اگر فعالیت جانبی داشتی خیلی کمک کنندهی خوبی است، ....
گام چهارم دغدغه های ذهنی دوران دانشجویی
در دوره دانشگاه دغدغه های تان از چه جنسی بوده است، سوال هایی که به ذهنتان می رسد بیش تر در چه مایه هایی بوده است، احیانا ایده ها ،پیشنهاد ها، این ها در چه مایه ای بوده است؟
امضامحفوظ