تفکرات بلند بلند

تفکری در باب هویت_-فقط اگه خدا کمک کنه-_

تفکرات بلند بلند

تفکری در باب هویت_-فقط اگه خدا کمک کنه-_

خواستم بگویم کیستم و کجایم؛ دیدم اصلا مهم نیست، مهم اینست که او هست.
خواستم بگویم چه کاره ام و چه کرده ام؛ دیدم هیچ نکرده ام، هرچه کرده او کرده.
خواستم بگویم . . .
چه بگویم؟
اصلا چرا بگویم؟
هرچه بود گفتیم و حال اوست که باید بر کشته هایمان باران رحمت بباراند.
فقط یک دغدغه
هویت، گمشده امروز بشریت؛
شاید به زعم من
دعابفرمایید

طبقه بندی موضوعی

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۲۴ دی ۹۲، ۲۳:۴۰ - مصطفی گرجی
    تندرو

پیوندهای روزانه

تقدیم به "قلاده های طلا " ، با عشق

چهارشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۱، ۰۱:۳۳ ق.ظ
اصولا با این جمله که چرا باید برویم فلان فیلم را ببینیم زیاد موافق نیستم. دلیلم هم بر می گردد به ماهیت فیلم و سینما. هیچ کس به سینما نمی رود که پای یک بیانیه سیاسی را امضا کند و یا حتی یک چیزی یاد بگیرد. اگر فیلمی خوب باشد حتما باید رفت سینما و از تماشای آن لذت برد. البته این نکته را هم متذکر شوم که اعتقاد راسخ بنده بر این اصل است که سینما یک رسانه ی تاثیر گذار است و حتما برای مخاطب تحفه هایی از جنس معنا و ادراک به همراه دارد که این خود مطلبی است که نوشته ها نیاز دارد. اما نکته ای که در این مقال مد نظر است را می توان اینگونه خلاصه کرد که فیلم هرچقدر هم که پیام و محتوای خوبی داشته باشد !(اگر بشود) ولی از منظر فنی خوب و جذاب نباشد اصلا ارزش دیدن ندارد با عرض معذرت مثل خیلی از اثار کیارستمی و پناهی و این جشنواره ای ساز ها که سر هم فکر نکنم 200 نفر یک فیلم از ایشان را کامل دیده باشند(اشتباه نشود به نظر من اثار این هایی که نام بردم اصلا محتوای خوبی نداشته و ندارند ولی چه کنیم که بعضی در این خیالند).

با این تفاسیر برویم سراغ پدیده این روزهای سینمای ایران اما در ابتدا این نکته عرض شود که در دنیای هر اثری که مورد نقد قرار می گیرد یقینا هم محاسنی دارد و هم معایبی منتها در انتها این منتقد است که نتیجه میگیرد که کدامیک بیشتر است و اثر در چه جایگاهی قرار دارد. با این همه نقد قلاده ها باشد برای بعد.

"قلاده های طلا " در این بی فیلمی سینمای ایران که یک مشت خزعبلات را به اسم فیلم تحویل خلق الله می دهند حقا و انصافا اثری است که می تواند استاندارد های فیلم سازی در ایران را ارتقا بخشد و به جرات می توانم بگویم از معدود فیلم های تاریخ سینمای ایران است که مخاطب را از همان لحظه های ابتدایی به صندلی سینما میخکوب می کند و گذر زمان را در نظر او بی معنی میسازد. اما متاسفانه در میان ما یک ایرادی وجود دارد که به نظرم از رذالت های آن انتلکتوئل هایی است که دشمن قسم خورده ملت ایرانند و آن این است که ما به راحتی درباره هر چیزی نظر می دهیم  حال این چیز می تواند مطلبی باشد که درباره ان تخصص نداریم و یا می تواند موضوعی باشد که اصلا نمی دانیم ان موضوع چیست و از اصل و فرع آن بی خبریم.

در بحث های قبلی هم گفته ام که به نظرم صحبت کردن در باره فیلمی که آن را ندیده ایم حماقتی بلیهانه است ، کاری که این خانم مسیح علینژاد و هم پالگی هایشان همیشه و در هر زمانی و هر موضوعی انجام میدهند. بعضی از دوستان جبهه حزب الله هم یکهو جو گیر می شوند و کاری می کنند شبیه این اراذل که البته نباید.

قلاده های طلا  آنقدر فیلم خوبی هست که من نتوانستم آن را یک بار ببینم! کم پیش می آید به زیارت امام رئوف بروم و دلم رضا شود کاری غیر از زیارت انجام دهم اما این بار رفتیم و فیلم "قلاده های طلا" را در سینما آفریقای مشهد دیدم همین که فیلم تمام شد بلند شدم رفتم و یک بلیط دیگر برای سانس بعد خریدم تا حسابی ازاین تریلر سیاسی – جاسوسی لذت ببرم. اثری که هم داستانی خوب داشت، هم بازی ها فوق العاده بود، هم کارگردانی کم نقص و هم جهت گیری مفهومی عادلانه. مطمئنم هرکسی که این فیلم را ببیند حتما نظرش درباره ابوالقاسم طالبی و فیلمش عوض خواهد شد. چه مخالف و چه موافق. خداییش اگر فیلم را دیدید و نظرتان عوض نشد هر چه دلتان خواست به بنده روا دارید قول می دهم به شرط نداشتن بد آموزی آن را از نظر های وبلاگم حذف نکنم.


امضامحفوظ

................................................

پ.ن:سال نو مبارک

ب.ن:الوعده وفا اما یک یاد داشت درست و حسابی درباره خود قلاده ها اماده است که به زودی ان شاالله نشر خواهد شد

ب.ت.ن:جای شما خالی روز های گذشته ی نوروز خدمت امام رئوف به رسم زیارت ساکن بودیم و البته بی اینترنت که روز اخر فهمیدیم هتلمان وایر لس داشته است!

نکته: چند وقتی است گرفتار یک کاری شدیم شاید بزگرتر از قواره مان ، دعا بفرمایید

نظرات  (۱۰)

۰۹ فروردين ۹۱ ، ۰۷:۵۳ سید مهدی موسوی
سلام. ما را که دعا کردی رفیق؟
من که تا به حال نتونستم در حین دیدن فیلم های کیارستمی دووم بیارم. با بدبختی تا آخرش را نگاه کردم.
دیشب یه فیلمی از فرزاد موتمن شبکه سه نشون داد. (عشق در کوچه بن بست). برعکس کارهایی که تا به حال از موتمن دیده بودم، خیلی با این فیلم حال کردم.
پاسخ:
کاش می شد که آژانس شیشه ای رو دوباره اکران کنند بریم سینما یه حال گنده کنیم
۰۹ فروردين ۹۱ ، ۱۰:۴۶ روحیه انقلابی
زیارت قبول. میگم مرفه بی درد هستی میگی نه. هتل میرین و هتلتون وایرلس داشت...
قلاده های طلا هم رفتیم دیدیم خوب بود البته برای نظرات دقیق تر باید یکبار دیگه همه ببینم .....
پاسخ:
اونجایی که ما ساکن بودیم اونقدر چیــــــــــز بود که خیال هم نمی کردیم وایر لس داشته باشد. ولی هرچه بود مشهد بود دیگر. اونم مشهدی که باید جهاد اکبر گونه به زیارت می رفتیم
سلام
با نظرت موافقم که از اول تا آخرش آدم رو رو صندلی میخکوب میکنه و گذر زمان رو از یاد مان می بره !
من دیشب رفتم سینما و این فیلم فوق العاده رو دیدم.
از همون اوایل فیلم می شد فهمید که فیلم با هدف و کار شده ایه که خیلی خوب از آب در اومد.
واقعا از داستان فیلم خوشم اومد دامنهی زمانیش خیلی عالی بود و پایان خوبی هم داشت . ایران با این همه ادعاهای سیاسیش حتما به چنین فیلم هایی نیاز منده !
به امید روزهای بهتر
راستی ! ساکنان بهشت روی زمین در حرم یا یادی از ما هم میکنند ؟!؟
متشکر
پاسخ:
تو مگو ما را بدان شه بار نیست با کریمان کارها دشوار نیست
سلام
سال نو مبارک،زیارت قبول
ما که هنوز فیلمو ندیدیم،هروقت دیدم یه چیزکی در مورد نظرم برات مینویسم.
البته انقدر از این فیلم تعریف و تمجید شنیدم که قبل از دیدنش ذهنم دارای سوء گیریه، یه چیزی تو مایه های اینکه "انگار دارم میرم که تاییدش کن،یا انگار باید از این فیلم لذت برد".
ایکاش بدون پیش زمینه فکری فیلمو میدیدم.....
پاسخ:
این که بنده عرض می کنم حتما نظرتون عوض می شه ناظر بر همین امر است. خود من هم قبل از دیدن فیلم حالتی مثل شما داشتم.
حاج سیروس مقدم یکه تاز سریال سازی زنجیره ای برای صدا و سیما!!!

سلام وبلاگتون جالیه ازین به بعد بیشتر مزاحم میشم

التماس دعا
عمو نگاه کن میگم کجای دنیای جواب نمیدی /// خو دوست داشتم دوباره مشهد ببنمت ... گوشیت چرا اینجوریه ؟؟؟؟
پاسخ:
شرمنده، برادر شفاهی هم زائر امام رئوف بود. هم را دیدیم شما هم بودی که معرکه می شد
راستی ما که چهار بار دیدیم این فیلم رو ولی باز هم دلمون میخواد بریم ببینیم
سلام
تشکر از مطلبتون
بنده اصلا اهل فیلم و سینما نیستم و شاید هفت هشت سالی بود که سینما نرفته بودم و حتی موضوعات و داستان فیلمهای تلوزیون رو از رفقا میشنوم
ولی روز دوم اکران فیلم ، رفتم دیدم و واقعا لذت بردم و باور کنید اگر کار نداشتم سانس بعد هم میخواستم ببینم
به امید اینکه روزی بیاد که اینگونه فیلمهای ارزشی زیاد ساخته بشه و بساط فیلم های مزخرف سینما جمع بشه
موید باشید
سلام من این فیلم را هنوز وقت نکرده ام که ببینم ولی یک سوال آن هم این که شما گفتید با دیدن این فیلم نظرتان هرچه باشد تعدیل میشود یعنی چه ؟ نظر من مگر چیست که تعدیل بشود و یا تغییر کند؟

موفق باشید خدا نگهدار
پاسخ:
این فیلم از منظری کاملا عادلانه و در بستری کاملا سینمایی به حوادث 88 پرداخنه است و تاکنون فیلمی با این کیفیت در تاریخ سینما مسبوق به سابقه نبوده است و از طرفی تعاریفی که تا به حال از این فیلم شده هیچ کدام جامع و کامل نبوده است و بعضا غیر فنی و مغرضانه بوده اند، لذا عرض می کنم که امکانش خیلی کم است که تصورات مخاطب از فیلم قبل از تماشا بصورت کامل مطابق با فیلم باشد و بر اساس همین منطق با مشاهده فیلم نظر مخاطب حتما نسبت به اثر و سازنده اش تعدیل می شود
سلام برادر
آرزو می کنم کارگردان بشی فیلم بسازی خفن، برا اسلام. نهایتا هم جانت رو همراه آثارت تقدیم حضرت آقا کنی.
یا علی
پاسخ:
دعابفرمایید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی