تفکرات بلند بلند

تفکری در باب هویت_-فقط اگه خدا کمک کنه-_

تفکرات بلند بلند

تفکری در باب هویت_-فقط اگه خدا کمک کنه-_

خواستم بگویم کیستم و کجایم؛ دیدم اصلا مهم نیست، مهم اینست که او هست.
خواستم بگویم چه کاره ام و چه کرده ام؛ دیدم هیچ نکرده ام، هرچه کرده او کرده.
خواستم بگویم . . .
چه بگویم؟
اصلا چرا بگویم؟
هرچه بود گفتیم و حال اوست که باید بر کشته هایمان باران رحمت بباراند.
فقط یک دغدغه
هویت، گمشده امروز بشریت؛
شاید به زعم من
دعابفرمایید

طبقه بندی موضوعی

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۲۴ دی ۹۲، ۲۳:۴۰ - مصطفی گرجی
    تندرو

پیوندهای روزانه

و اما ازدواج

چهارشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۳۹ ق.ظ

 

بسم الله الرحمن الرحیم


امروزه نظام سلطه برای رسیدن به اهداف خود دام هایی در جهان پهن کرده است که این دام ها به حدی عادی هستند که هرگزبه عنوان یک عامل منفی قلمداد نمیشوند. هدف نظام سلطه از گسترش این گونه دام ها تنها نابودی انسانیت است چرا که نظام سلطه با پیروی از مکتب شیطان در پی به ثمر نشاندن عقاید شیطانی است .
یکی از تحمیل هایی که نظام سلطه علیه ما اعمال کرده است؛ بالابردن سن ازدواج است. این که چه شد سن ازدواج در ایران از حد اکثر 20 سال به 30 سال رسید. در گذشته یعنی از 20 سال پیش در ایران سن ازدواج اغلب در اوایل جوانی بود اما امروزه اغلب ازدواج ها در سن بالای 25 سال اتفاق می افتد.

- پیامد های منفی بالا رفتن سن ازدواج

در حدیثی از معصوم علیه السلام داریم که فردی که ازدواج میکند نیمی از دین خود را حفظ کرده است. حال عکس آن این جمله است که فردی که ازدواج نکرده است تمام دینش در معرض خطر است . از دیگر پیامد های بالا رفتن سن ازدواج بر طرف نشدن نیازهای جسمی و روحی است. هنگامی که فردی به سن بلوغ میرسد نیازهای جدیدی در وی نمود میکند که باید بر طرف شود و این نیازهای جدید از طریق ازدواج کردن برطرف میشود 
علامه حلی هنگامی که آخرین نشانه بلوغ در وی پدیدار گشت، در نمیه شب با پافشاری فراوان از پدر و مادرش به خواستگاری همسایه خویش رفت. منظور این است که این امر مقدس تا حدی ضروری است که نباید خیلی معطل شود. هنگامی که سن ازدواج بالا برود افراد مجبور میشوند نیاز های جسمی و روحی خود را از طریق راه های نامشروع و غیر معقول برطرف کنند که همین امر ریشه ی اجتماعی- فرهنگی جامعه را به خطر می اندازد. چرا امروز جوانان ما از پوشاک برای خودنمایی استفاده میکنند؟ آیا واقعا غیر از این است که افراد میخواهند با این کار توجه جنس مخالف را به خود جلب کنند؟ وقتی نیاز ها از طریق روش های صحیح برطرف نشود؛ فرهنگ جامعه تا این حد متزلزل میشود. بنابراین پیامد های بالا رفتن سن ازدواج بدین شرح است :

- فساد اخلاقی در بین غالب افراد ازدواج نکرده .

- کاهش نرخ رشد جمعیتی. که با کاهش آن نیروی انسانی که عامل اصلی پیشرفت هستند کم میشود.
- در صورت ازدواج بعد از سن مذکور، به دلیل کاهش یا برطرف شدن نسبی نیاز ها از طرق دیگر، طلاق افزایش میابد.
- اختلاف سنی فرزندان با والدین که به دلیل تغییر شرایط این دو معمولا با هم اختلاف عقیده دارند.

- علل بالارفتن سن ازدواج

بالا رفتن سن ازدواج در ایران علت های بسیار مهمی دارد. برای درک بهتر، باید نگاهی به موقعیت فعلی کشورمان بیندازیم :
کشور ایران از 32 سال پیش تا کنون در مقابل نظام سلطه قرار گرفت. به همین جهت نظام سلطه برای زمین زدن این جبهه علیه آن جنگ های داخلی و خارجی به راه انداخت هنگامی که جنگ های سخت نتیجه نداد، وی مجبور شد به واسطه ی روش های نرم نظام ایران را براندازد.که تهاجمات نرم به دسته های متعدد تقسیم میشود. یکی از این تهاجمات بالا بردن سن ازدواج است. که هنگامی که این اتفاق محقق شود جامعه از نظر اخلاقی و خوی ظلم ستیزی منفعل میشود. خانواده این پایگاه بسیار مهم تربیت افراد از هم فرومی پاشد و در این هنگام اگر جنگی صورت بگیرد، دیگر فردی نخواهد بود که علیه ظالمان ایستادگی کند. 

عواملی که سن ازدواج را بالا برد

ازدواج در لفظ عام به معنی فراهم کردن شرایط برای زندگی مشترک زن و مرد است. پس ازدواج زمانی حاصل می گردد که طرفین اصلی برای زندگی مشترک به توافق برسند. در گذشته در ایران اسلامی، شرایط خاصی برای انتخاب همسر وجود داشت. مثلا شرایط به حدی آسان بود که ذوج بعد از ازدواج ازپس تامین کردن نیازهای خویش بر می آمدند . و قاعدتا تا وقتی نیازها کم تر باشد زمان کم تری برای فراهم کردن آنان نیاز بود و به همین دلیل افراد غالبا در سن 19 یا 18سالگی ازدواج می کردند. بنابراین علت بالا رفتن سن ازدواج در ایران امروز بالا رفتن نیازهای کاذب است.

- چرا نیاز ها افزایش یافت ؟
همان طور که گفته شد به علت قرار گرفتن ایران در برابر نظام سلطه، آنان در پی نابودی ایران برآمدند. یکی از این تهاجمات، بالابردن سن ازدواج است که به واسطه ی بالابردن نیاز ها یا توقعات صورت گرفت. این افزایش نیاز در حوزه تهاجم نرم بررسی میشود. ویژگی تهاجمات نرم آن است که هجوم به شکل خاموش و بدون رد مرئی، انجام می پذیرد .یعنی فرد بدون آن که بفهمد ارزش ها و هنجارهایی در ذهنش نقش می بندد که این مباحث به واسطه ی القای رسانه ای صورت میگیرد.

امروزه در دنیا مبحثی به نام " strategy of art " یا استراتژی هنر مطرح است .استراتزی هنر در قالب تهاجم نرم یعنی به واسطه هنر (فیلم ها سریال ها، بازی های ویدئویی ورسانه های تصویری) چیزی به ذهن مخاطب القا شود. حال نگاهی به فیلم های تلویزیونی و سریال ها داشته باشید. فردی که در فیلم به نمایش درمی آید، آنچنان در سطح اجتماعی بالایی قرار دارد که همان فرد بازیگر در زندگی واقعی شاید نتواند به آن سطح برسد. البته این بدان معنا نیست که همه افراد فیلمساز در کشو، عامل دشمن اند بلکه همان فیلمساز طرح کلی سکانس ها را غالبا از فیلم ها و سریال های غیر ایرانی تقلید کرده است. چند سال پیش از زبان یک جامعه شناس آمریکایی مسئله ی بالا بردن توقع توسط رسانه های آمریکایی منتشر شد که بیان کرده بود سطح وسیعی از مردم در جامعه آمریکا، آنچنان که در فیلم ها نشان میدهند در آن موقیت اجتماعی قرار ندارند و همین عامل موجب شده بود که مردم آمریکا پرتوقع و مصرف گرا بشوند.

در ایران هم این مسئله بسیار شدید تر است . در متن سریال های ایرانی حد اقل یک خواستگاری وجود دارد که در آن پسر خواستگار بسیار خوش چهره و ثروتمند است و یا دختر خواستگار شده شرط های بسیار زیادی را برای ازدواج میگذارد. همین عامل موجب الگوبرداری جوانان برای زندگی آینده شده است که قاعدتا تا پسر بخواهد فرد مورد نظر القا شده در سریال ها را پیدا کند و بعد از آن بخواهد نیازهایی که آن دختر مورد نظرش را تامین کند؛ سن وی از 30 سال گذشته و به جای داشتن نوه و نتیجه باید به فکر نیازهای نوزادش باشد .

بنابراین کم کردن نیازهای کاذب در زندگی اجتماعی، تمام این مشکلات را حل خواهد کرد. امروز هم افرادی هستند که در سن 18 یا 19 سالگی ازدواج میکنند. بررسی زندگی این طیف تا به امروز کم ترین حد مشکلات اجتماعی را در جامعه ی ایران نشان داده است. و بررسی علمی و روانی مسئله نیز همین پیش بینی را تایید میکند. بنابراین، یکی از راه حل مشکلات کشور پایین آوردن سن ازدواج است. عاملی که اغلب مشکلات ما ریشه در آن دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۰/۱۴
امضا محفوظ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی